7 tipp, hogy maradj motivált

7 tipp, hogy maradj motivált

Megesett már veled, hogy belevágtál egy fitnesz programba, majd hamar abba is hagytad?
Ha a válaszod igen, ne csüggedj, nem te vagy az egyetlen. Nagyon sokan vannak, akik elkezdenek egy programot és abba hagyják, mert megunják, nem élvezik vagy elvesztik a lendületet, mert nem látják az eredményt. Mi most adunk pár jó tanácsot, ami segít lendületben tartani!

 

1. Tűzz ki célokat.

Kezdj kisebb célokkal, majd emeld a tétet. Ne feledd, legyenek a céljaid reálisak és elérhetőek. Könnyen elvesztheted a motiváltságodat, ha frusztrálttá válsz az elérhetetlennek tűnő céloktól. Vegyük például, ha régóta nem mozogtál, akkor kezdetben egy 10 perces gyaloglással is indíthatsz. Egy következő cél lehet 30 perces gyaloglás heti 5 alkalommal, majd a hosszú távú cél az 5 km gyaloglás teljesítése.

 

2. Legyen szórakozás az edzés

Keress egy olyan programot, amit élvezettel csinálsz. Tedd változatossá a gyakorlatokat, hogy fenntartsd a lelkesedésedet és érdekes maradjon számodra az edzés. Ha nem élvezed az edzést, próbálj ki valamilyen más programot. Próbáld ki a fitnesztermet, keress partnert futáshoz, próbáld ki magad egy-egy fitnesz órán vagy ismerd meg a jóga rejtelmeit. Ne felejtsd, az edzésnek nem kell, hogy unalmas legyen, sokkal valószínűbb, hogy kitartasz egy edzésforma mellett, ha azt élvezed is.

 

3. Váljon a testmozgás a napi rutinod részévé

Ha nehéz megtalálni az időt az edzésre, ne a kifogásokra hivatkozz. Csúsztass be egy-egy mozgásformát a napi rutinjaid közé. Gondolunk itt nagyon egyszerű dolgokra, mint például, a lift helyett a lépcsőt használd, sétálj fel-le a pálya szélén, amíg a gyerek edzését nézed vagy ebédszünetben sétálj egyet, illetve gyalog vagy biciklivel járj dolgozni.
Fontos, hogy ha ülő munkát végzel, bizonyos időközönként tarts egy pici szünetet és sétálj egyet, akár csak feltölteni a vizes kulacsodat, vagy ha telefonhívást intézel.

 

4. Vesd papírra céljaidat

Fogyni szeretnél? Felpörgetni az energiaszintedet vagy csak jobban szeretnél aludni? Írd le magadnak egy papírra, hogy mik a kitűzött céljaid, a megvalósított dolgokat és az eredményeket. Hasznos lehet, ha feljegyzed az elvégzett gyakorlatokat, időtartalmakat és, hogy hogy érezted magad az edzés után. Az erőfeszítések és az eredmények feljegyzése segítséget nyújtanak a céljaid elérésében és megmutatják, hogy mennyit fejlődttél.

 

5. Jutalmazd meg magad

Minden edzés után hagyj egy pár percet magadnak, hogy élvezhesd azt a jó érzést, amit az edzés adott neked. Ez az elégedettség segíti a mozgás iránti hosszú távú elkötelezettség kialakulását. Valamit nagyobb eredmények esetén jutalmazd meg magad egy-egy ajándékkal, mind például egy futócipő vagy egy új zenei albummal…

 

6. Légy rugalmas

Ha túl elfoglalt vagy, hogy edz vagy csak nagyon nincs hangulatod hozzá, akkor tarts egy-két nap pihenőt. Légy megértő magaddal, ha úgy érzed, hogy kell egy kis szünet. A lényeg, hogy térj vissza az edzéshez, amilyen hamar lehet.

 

7. Edz a Lendületbe csapatával, maradj motivált segítségünkkel és érd el kitűzött fitnesz céljaidat!



Oszd meg velünk te is véleményed!
Név *
E-mail *
Üzenet *
Elküldöm a véleményem!



Belépés
Belépés
A Kerülj lendületbe! Csapatának kifejezetten fontos a természetvédelem és a fenntartható, környezettudatos mindennapok éppen ezért kérjük, hogy oldalainkat ne nyomtasd ki. Amennyiben valamilyen tartalmat szeretnél szöveges formában elérni kérjük, hogy vedd fel Velünk a kapcsolatot elérhetőségeink egyikén.

Tegyen a fenntartható mindennapokért!

Köszönjük!

Üdvözlettel, a Kerülj lendületbe! Csapata