Az akaraterő fejleszthető!

Az akaraterő abban nyújt segítséget, hogy elindulj a céljaid felé vezető úton, valamint legyőzd az utadba kerülő akadályokat.
A mai cikkben 3 olyan technikát szeretnénk Veled megosztani, amely révén hatékonyan tudod fejleszteni ezt az „akadály legyőző képességed”. Gondoljunk úgy az akaraterőre, mint egy izomra. Minél többet és gyakrabban használjuk, annál erősebbé válik. Ha viszont nem foglalkozunk vele, elhanyagoljuk, akkor pedig gyengül.

Akadályok leküzdése

Milyen akadályok lehetnek, amiket szükséges legyőznünk a siker érdekében? Ez nagymértékben függ magától a céltól, ezért vegyünk egy egyszerű, de annál inkább népszerű példát.
Tételezzük fel, hogy át szeretnél térni egy egészségesebb életmódra, amelynek keretében szeretnéd egyfelől csökkenti a sütemények, csokik, egyéb finomságok mennyiségét, másfelől növelni heti két alkalomra a kocogást.

 

Milyen akadályokkal (kísértésekkel) szembesülhetsz ebben a helyzetben?

- elhaladsz a kedvenc cukrászdád előtt ahol a legjobb krémest lehet kapni a városban és elképzeled hogy milyen jó legyen csak egyet azokból a finom süteményekből enni

- mára tervezted az egyik kocogást, de nincs kedved hozzá, ráadásul már fáradt is vagy és inkább megnéznél egy jó filmet a tévében

- a baráti társaságban folyamatosan kínálnak a jobbnál jobb finom édességekkel és viccelődnek veled, ha nem eszel belőlük

A fenti akadályok legyőzésében kiemelkedő fontossága van az akaraterőnek. Vegyük sorra azt a három, azonnal alkalmazható technikát arra, amivel az „akaraterő izmodat” fejlesztheted és rutinossá válhatsz a fentiekhez hasonló, felmerülő akadályok (kísértések) leküzdésében. Ezek a technikák akkor a leghatásosabbak ha gyakran és kitartóan alkalmazod őket, így hosszú távon fantasztikus sikereket érhetsz el. Nap mint nap számtalan lehetőséggel találkozhatsz ahol ezeket a gyakorlatokat alkalmazni tudod.

 

3 lehetséges technika az akaraterő fejlesztése érdekében


1. Apró lépések, lépésről lépésre
Fontos a fokozatosság, azaz, hogy az adott célunkhoz vezető lépéseket apró akciókra bontsuk és azokat egymás után hajtsuk végre. Például az új életmódra való áttéréskor érdemes lépésről lépésre bevezetni az új étrendnek megfelelő ételeket (1. héten túl zsíros ételek kizárása, 2. héten saláta bevezetése, stb.), illetve a mozgás intenzitását és gyakoriságát növelni.


2. Állítsd magad „akaraterő kihívás” elé
A gyakorlat lényege, hogy szándékosan olyan akadály elé állítod magad, amely megfelel az akaraterőd jelenlegi szintjének, így azt el tudod utasítani. Ahogy jobbá válsz annál magasabbra emelheted a lécet.

Hogyan tudnád ezt a technikát alkalmazni az új életmódra való áttéréskor? Például a hűtőben lévő kedvenc csokidat (amiről nehezen mondasz le) kiveszed a hűtőből, majd ahelyett, hogy megennéd egy pár perc múlva visszateszed, azaz nemet rá mondasz. Annak érdekében, hogy emeljük a tétet, a következő alkalommal kipróbálhatod azt, hogy a csokit végig az asztalon hagyod, hogy minden alkalommal amikor elhaladsz mellette nemet tudjál rá mondani.


3. Sikernapló írása
Nap mint nap írd le, hogy milyen akadályokat sikerült legyőznöd az adott céljaiddal kapcsolatban. Például: ma megálltam, hogy egyek a kedvenc süteményemből és ráadásul még futni is elmentem este.

Vélemények
Sziasztok! Én korábban nem sportoltam, de tavaly ősszel elkezdtem futni. Nagyon rákattantam, de nem tudom meddig mehetek el, hogy ne sérüljek meg. Ehhez szeretnék kérni segítséget. Nem baj, hogy teljesen kezdő vagyok? Köszönöm! László
Sárosi László | 2019-01-12 08:28:13
Sziasztok! Nagyon tetszik az akaraterő fejlesztése írás. Belevágok! Kipróbálom! Maróthy Erika
Maróthy Erika | 2019-01-07 12:34:53
Oszd meg velünk te is véleményed!
Név *
E-mail *
Üzenet *
Elküldöm a véleményem!



Belépés
Belépés
A Kerülj lendületbe! Csapatának kifejezetten fontos a természetvédelem és a fenntartható, környezettudatos mindennapok éppen ezért kérjük, hogy oldalainkat ne nyomtasd ki. Amennyiben valamilyen tartalmat szeretnél szöveges formában elérni kérjük, hogy vedd fel Velünk a kapcsolatot elérhetőségeink egyikén.

Tegyen a fenntartható mindennapokért!

Köszönjük!

Üdvözlettel, a Kerülj lendületbe! Csapata